Slik lyder meldingen til sultne osloborgere som ønsker å bestille mat i sentrumsområdet via den populære matleveringstjenesten Foodora fredag ettermiddag.

– Innimellom så er vi nødt til å stenge noen små soner i perioder for å hente inn forsinkelser, sier pressekontakt i Foodora, Mads Dokka Blybakken, til Avisa Oslo



– Snø fører til forsinkelser

Blybakken forteller at snø og dårlig vær påvirker leveringsmulighetene til budet.

– Det tar lengre tid å levere. Og akkurat på denne tiden av døgnet, så er det mye levering. Vi har i snitt en leveringstid på 20 minutter, men nå med få bud, mye snø og mange bestillinger, så kan kundene oppleve lengre leveringstid.

Blybakken forklarer at de derfor stenger enkelte soner for å hindre at for mange får forsinket levering.

– Det er et av verktøyene vi har for å sørge for at så få som mulig får forsinkelser.

Blybakken understreker likevel at Foodora verken er stengt resten av kvelden eller helgen.

– Vi har ikke stengt hele byen. Og det kan endre seg om noen minutter.

– Jobber med å få flere bud på plass

Blybakken forklarer at Foodora jobber med å hente inn flere bud.

– Vi jobber kontinuerlig med det, så folk som vil ha mat, må bare gå inn på siden vår og bestille, og så skal vi styre hva som er tilgjengelig.

– Så vi kan bestille mat via Foodora i helgen?

– Ja. Vi er åpent hele helgen, men når det kommer mye snø som nå, så kan det være enkelte soner som er stengt eller begrenset. Og så må folk smøre seg med litt tålmodighet. Men opplever de store forsinkelser, så kan de ta kontakt med kundeservice.

Han råder folk som får melding om at de er stengt, til å sjekke igjen senere - eller hente maten selv.