Gå til sidens hovedinnhold

Oslo-klubbene i Twitter-diskusjon: – Med alle andre hadde jeg tenkt at dette var kødd

Oslo-klubbene lader opp til cupkamp med en Twitter-duell.

– Det er jo i grunn humor, men Skeid er Skeid, og han er jo en artig skrue. Han er mye ute og melder på Twitter og holder på, så jeg fant ut at det var på tide med et svar. Akkurat denne kampen her kunne vi ikke tape, sier Jørgen Grydeland til Avisa Oslo.

Han er daglig leder i Oppsal IL, og hendelsen han snakker om fant sted fredag i forrige uke. Først fikk Oslo-klubben nyheten om at de møter Skeid i cupens første runde 25. juli, og kort tid etterpå tikket det inn en mail fra nettopp Skeid.

Mailen inneholdt en liste med krav og ønsker for cupkampen som spilles på Oppsals hjemmebane, Trasop Stadion. Mailen var signert Skeids daglige leder, Daniel Holmeide Strand, og inneholdt blant annet følgende ønsker:

  • Egen parkeringsplass med p-bevis. Denne må være disponibel tre timer før avspark.
  • Losjerom med servering. Må ha aircondition. Kreps- og skalldyrtallerken er ok ved 25 grader. Under 25 grader kan vi godta tapas. Baconsurrede dadler uavhengig av vær. Foretrukket leverandør Strøm-Larsen.
  • All pant fra oppgjøret kan doneres Skeid. Vi har med egnet transport for dette.

– Jeg skjønte vel ikke helt hva det var først, men mailen var så formell og med Skeid vet man aldri. Med alle andre hadde jeg tenkt at dette var kødd, men Skeid er så høyt oppe nå etter den porno-arven, så det var naturlig å ta de nå. Så jeg koste meg fælt med det tilsvaret, sier Grydeland og flirer.

Tilsvaret fra Oppsals daglige leder var like formelt, men neppe av den typen Skeid hadde sett for seg. Grydeland starter med å beklage at de ikke kan imøtese kravene, og følger deretter opp med følgende alternativ:

  • Fri tilgang til parkeringsplass i kjelleren i den midterste av de tre Tveita-blokkene. Husk skuddsikker vest og armert glass på rutene.
  • Losjerom med servering. Vi har ikke aircondition på Trasop, bare naturlig vind fra blotterskogen på Godlia. Vi må først prioritere vanntilførsel på stadion. Kreps og skalldyr vet vi ikke hva er, men vi serverer fritert stokkand fra Østensjøvannet og selvskutt hare fra Østmarka.
  • Når det gjelder panteflasker har vi egen ordning for dette. Vi surrer gamle panteflasker sammen og bruker det både som cornerflagg og ballfangernett.

– Vi er jo konkurrenter fra ungdomsnivået og oppover. De har stikket opp en divisjon, mens vi har rykket ned, men vi er bitre konkurrenter. Dette er jo både humor og alvor, men samtidig er det jo for å skape litt blest for en klubb som vanligvis ikke får for mye oppmerksomhet, forteller Grydeland videre.

Han rundet av mailen med et lite stikk til Skeids arvepenger fra Leif Hagen, som tjente seg rik på porno.

– Håper dette er i orden for en klubb som snart skal cashe ut gamle slipsnåler, vodkaflasker og pelskåper til en verdi av 46 millioner kroner, signert en gammel pornoprodusent, skriver Oppsals daglige leder avslutningsvis.

Daglig leder i Skeid, Daniel Holmeide Strand, ønsket ikke å kommentere saken ovenfor Avisa Oslo, men i en kommentar til Eurosport svarer han på tiltale.

– Vi har ikke arvet slipsnåler, og det var ikke vodka, det var annet drikkbart innhold vi arvet. Så vidt jeg vet var heller ikke Hagen en pornoprodusent, men en distributør. Typisk slepphendthet og venstrehåndsarbeid fra Oppsal, der altså, ler han.

– Dette må vi ta via NFF for å komme i mål. Oppsal har rett og slett avvist oss. Det er en relativt nøysom raider, men så får vi avslag på alle punkt. Det virker som en klubb som virkelig tviholder på de få kronene de har. Når de får gleden av å ta imot en storklubb som Skeid, så skulle det bare mangle at de varter opp med noe stort i pausen der! forteller han til Eurosport.

Kommentarer til denne saken