Gå til sidens hovedinnhold

Dette burde jo en som har parkert gratis der i rundt 25 år ha tenkt på denne dagen... ikke sant?

Til butikkeiere ved Alnasenter og den det måtte angå!

Meninger Dette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Kjære butikkeier ved Alnasenter!

Jeg har vært stamkunde på dette senteret siden det reiste seg på midten av 90-tallet. Hovedsakelig har jeg parkert hos Biltema, og skulle jeg til XXL, Vinmonopolet, Maxbo, Skeidar, Kid Interiør eller McDonalds, tok jeg trappen ned fra Biltema. Skulle jeg til Elkjøp, Intersport eller Meny så parkerte jeg i parkeringshuset. Alt enkelt og greit uten å trekke parkeringslapp.

Skulle jeg til Clas Ohlson, ARK, BilXtra, Extra Leker, HTH-kjøkken så parkerte jeg rett utenfor inngangsdøren der, uten behov for å trekke billett, enkelt og greit slik det skal være.

6. oktober var jeg snarlig innom Clas Ohlson og parkerte som vanlig rett utenfor, dro derifra, og ante fred og ingen fare. 27 oktober mottok jeg til min store overaskelse en faktura med parkeringsavgift og fakturagebyr fra Apcoa Parking. Må innrømme jeg ble lang i maska.

Les også

Flere reagerer på nytt parkeringssystem: – Der mista dere meg som kunde

Min sønn hadde noen dager etter meg også vært innom Clas Ohlson og parkert på samme området, også han fikk tilsendt likelydende faktura. Begge klaget, med den forskjell at min sønn sendte kopi til Alnasenter, jeg sendte kun klage til parkeringsselskapet.

Min sønn fikk medhold i klagen og en skriftelig bekreftelse på at det nye parkeringssystemet var for dårlig merket.

Jeg fikk derimot ikke medhold og det glatte lag om at det var stikk motsatt; tydelig merket, og jeg burde selvsagt, ble det hevdet, ha gått til nærmeste automat og satt meg inn i reglene! Det burde jo en som har parkert gratis der rundt 25 år ha tenkt på denne dagen... ikke sant?

Selv synes jeg at Alnasenteret og butikkeiere skylder trofaste kunder god og oversiktlig informasjon når et så dramatisk paradigmeskifte i parkeringssystemet finner sted!

Jeg bryr meg strengt tatt lite om at jeg er skyldig kr 10,- i parkeringsavgift, selv om det vil ha betydning for valg av sted på neste handletur. Men at jeg blir kameraovervåket uten at det er tydelig skiltet, samt tilsendt faktura på vegne av identifisering av mitt registreringsnummer på min bil, det er overhodet ikke greit!

Det samme gjelder tilsendt regning i posten med fakturagebyr på Kr 29,- Det er overhodet ikke greit i det hele tatt.

Min sønn prøvde å kommunisere saken for meg til Alnasenteret idet han fikk medhold og jeg avslag. Vi ble tilbudt et gavekort, som jeg takket nei til. Regelverket og manglende/dårlig skilting må da være likt for alle? I går 21.12-2020 fikk jeg en kreditnota på inkassovarselet i posten.

Fornuften seiret til slutt, men da etter en lang og tornete prosess med dårlig oppfølging og utallige purringer! Nesten to måneder har det tatt å rydde opp i denne motbydelige hendelsen!

Jeg kommer heretter til å dra til andre omkringliggende kjøpesenter og betaler om nødvendig en høyere parkeringsavgift. Det bør og skal vel aldri levnes tvil om at man er skyldig p-avgift?

Kameraovervåkning på denne måten er ufint, kundefiendtlig og uønsket!

Med uvennlig hilsen en tapt stamkunde m/famile venner og venners venner!

Kommentarer til denne saken